Monday 16 March 2015

KEHIDUPAN MATRIKULASI

Setelah tamatnya Sijil Menengah Malaysia(SPM),aku ditawarkan melanjutkan pelajaran ke peringkat yang seterusnya iaitu KOLEJ MATRIKUKASI PERAK atau nama manja KMPK dalam bidang perakaunan...yaaa,memang mula2 aku gembira gila dapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran..Ya lah,siapa yang tak gembira bila  dapat melanjutkan pengajian ke peringkat matrikulasi kan??hanya orang yang bertuah je aka dapat tawaran ini..Gembira hati ni tak leh nak diungkap apabila keluarga aku bangga dengan tawaran ini..Aku hanya mampu bersyukur dengan ALLAH atas kurniaan rezeki ini..


Pada mulanya aku melangkah KMPK,ya aku menangis..Menangis sebab berjauhan dengan family buat kali pertama kalinya..Tapi aku kena kuat untuk teruskan perjuangan aku..Untuk mencapai cita2 aku dan membahagiakan keluarga aku..

Kelas pun bermula lah setelah hampir dua minggu kami diorentasikan..Masuk punya kelas,bila cikgu mengajar,aku langsung tak faham..Ya lah..Dulu aku aliran sains kot..aku tak ada asas langsung perakaunan ni..Aku tak faham langsung istilah2 dalam perakaunan..Hampir sebulan aku putus asa..Aku rasa macam nak berhenti belajar matrikulasi..Tapi Disebabkan minat yang mendalam dan untuk pelajaran,aku cuba untuk sahut cabaran ini,,Dan aku mempunyai kawan2 yang baik..Kawan2 akulah yang menyokong aku dari belakang..Yang selalu bagi semangat untuk aku..Hasil semangat kerjasama daripada kawan2 dan dorongan daripada pensyarah lah,alhamdulillah aku berjaya menamatkan pembelajaran di MATRIKULASI PERAK..Macam2 pengalaman yang aku terokai semasa belajar di matrikulasi dan banyak kenangan yang takkan ku lupakan terutama kawan2 seperjuangan aku..Indah sungguh alam matrikulasi,,,



coretan,
syahanif..



ketika di padang KMPK
  




     
sembang2 dengan pensyarah dan budak kelas




    
gambar pintu pagar kmpk..





No comments:

Post a Comment